Stoanın doğrudan açıldığı Patara’nın “Liman Caddesi” de, kentin Hellenistik Dönem’de belirlenen yapılaşım aksının üzerindedir. Limandaki tektonik çöküntü nedeniyle kuzey kısmı su altında olan caddenin, bu nedenle ancak 100 metresi açılabilmiştir. İlk evresinde kuzeydoğu-güneybatı yönelimli iken, Traian Dönemi’nde hem sütunlu bir cadde haline getirilmiş, hem de bir yön değişikliği yapılarak kuzeye çevrilmiş ve böylece doğrudan ana limana, daha doğrusu liman agorasına bağlanmıştır. Bir bulvar niteliği taşıyan ve araba yolu olarak kullanılmayan liman caddesinin doğusunda İon düzeninde; arkasında iki katlı da olabilen mekânların yer aldığı batısında ise önce İon, sonra Korinth düzeninde yapılan 6 m genişliğinde portikler yer almaktadır. Patara kent yaşamının nabzının attığı kuşkusuz en önemli unsuru olan bu cadde, MS 6. yüzyıl sonlarına kadar kısmi değişikliklerle kesintisiz olarak kullanılmıştır.